Sunday, July 10, 2011

Moccasins

Kolejny element naszej codziennej garderoby o wyjątkowo barwnej i bogatej historii. Płaskie i bez cholewek początkowo noszone były przez amerykańskich Indian. W zależności od przynależności do danego plemienia dekorowali je oni motywami leśnymi, koralikami, czy nawet barwionymi kolcami jeżozwierzy (!!!). Zszywane były przy pomocy szydeł z kości i ścięgien. Zrobione z wyprawionej skóry jelenia, łosia, czy bizona były obuwiem niezwykle wytrzymałym i szybko przejęte zostały także przez pierwszych białych osadników. Zmieniały się przez lata, ale w dalszym ciągu można dostrzec pewne podobieństwo, prawda? :)



Przy okazji zachęcamy Was do ostatnich wyprzedażowych zakupów - przeceny w wielu sklepach sięgają już teraz 70%, a my mamy doskonałą okazję do uzupełnienia swoich szaf. Warto zaopatrzyć się w rzeczy, które nie wyjdą z mody wraz z odejściem lata - mokasyny zdecydowanie do takich właśnie należą!

mokasyny - Zara, 99zł

22 comments:

  1. Ostatnio coraz częściej zastanawiam się nad kupnem mokasynów i koniecznie muszę pochodzić po krakowskich galeriach, a może uda mi się upolować coś fajnego i w dodatku przecenionego! Muszę również przyznać, że Wasze mokasyny przypadły mi bardzo do gustu! :)

    Pozdrawiam
    http://www.fashion-life.pl/

    ReplyDelete
  2. Mokasyny - bardzo fajne buty. Przechodziłam w nich nie jeden sezon, w tym roku nie mam żadnych, ale kusi żeby sobie jakieś sprawić.

    ReplyDelete
  3. nie lubię mokasynów ale te z ostatniego zdjęcia mi sie spodobały! :)

    ReplyDelete
  4. mnie nic nie przekona do tych butów :P i chyba moją mame też, bo ja nie mam żadnych, a mama jedne, i traktuje je jako sytuacje awaryjną, np gdy odnowi jej sie kontuzja biodra i nie może iść w obcasach czy innych butach do pracy :P nie nie nie, nienawidzę takich butów, pod żadną postacią :P

    ReplyDelete
  5. Mi się bardzo podobają, zaopatrzyłam się w nie już w zeszłym roku i czuję, że będą dotrzymywały mi towarzystwa jeszcze jesienią :)

    http://blindpassionforfashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. haha, te pierwsze są po prostu fenomenalne, chyba poszukam na allegro :D
    buziaki dziewczyny

    ReplyDelete
  7. uwielbiam mokasyny sa klasyczne :) moga wygladac sportowo badz bardziej elegancko w zaleznosci od polaczenia :)

    ReplyDelete
  8. Pamiętam,że kiedyś bardzo chciałam takie mieć.Teraz jednak nie założyłabym ich ;)

    ReplyDelete
  9. Niesamowite:) Podobieństwo widac gołym okiem:)

    http://marcellka-tico.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Mokasyny są świetne zwłaszcza takie jedne w panterke z zary ;d

    ReplyDelete
  11. kiedyś nienawidziłam mokasynów, wydawały mi się zbyt męskie, ale ostatnio coraz bardziej się do nich przekonuję i zastanawiam nad kupnem jednej pary z New Looka :)

    ReplyDelete
  12. Ponieważ jestem niska i wolę obcas, nawet lekki, ale zawsze to mokasynów nie mam i nie miałam nigdy wcześniej.
    Wolę sportowe - płaskie buty. A tak na elegancko to jedynie szpilki;)
    Pewnie dlatego nigdy nie zwracałam uwagi na tego typu buty... muszę się przy okazji rozejrzeć. Te na ostatnim zdjęciu bardzo mi się spodobały.
    Dzięki za inspiracje;)
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  13. dziękuję za odwiedziny:) mi się bardzo podobają beżowe mokasyny, już jedne mierzyłam ale sama nie wie czemu ich nie kupiłam:)

    ReplyDelete
  14. Miałam ochotę na białe mokasyny ale mój chłopak wybił mi je z głowy. Chyba jednak nieskutecznie, bo ciągle mi się podobają :)

    ReplyDelete
  15. Love those shoes, they look very comfy ^-^

    ReplyDelete
  16. Nice shoes. Stumbled on your blog. Check my blog.
    www.thoughtsofpaps.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Choruję właśnie na takie piękne z Ryłko... ale za nic nie chcą ich przecenić... :(

    Czekam jednak :) w gotowości ;D

    ReplyDelete
  18. rozglądałam się nawet ostatnio za nimi, ale, że żadnych ciekawych nie upatrzyłam, stwierdziłam, że mokasyny nie są mi niezbędne do życia:) ale te z zary są naprawdę ładne:)

    ReplyDelete
  19. Mi się udało kupić takie czarne, eleganckie z ZARA, na allegro za 1/6 ceny ;) Teraz poluję jeszcze na rude ;) I już są moimi faworytami ;) Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  20. Mokasyny są super :) A mój chłopak ich nie lubię nie wiem dlaczego...

    ReplyDelete